czwartek, 24 września 2015

Figurkowy Karnawał Blogowy - Edycja #13: Budujemy nowy dom


Kolejna edycja FKB rzuciła mnie w rejony, w które nigdy się jeszcze nie zapuszczałem. Gospodarzem jest Pietia a tematem zbudowanie nowego elementu terenu.

Mój wpis może być o tyle ciekawy, że nigdy czegoś takiego jak element terenu nie robiłem wiec będzie to moja pierwsza próba zmajstrowania czegoś z niczego (no moze tak nie do końca z niczego, ale o tym za chwilę). Postanowiłem nie szukać żadnych tutoriali, tylko po prostu pójść na żywioł :)

Zobaczcie jak to się udało:

Pierwsze co zrobiłem to nabyłem na allegro dwie gipsowe ruiny za 9,99 zł jak dotarły to wyglądały tak:


Znalazłem kawał tektury i pomyślałem, ze nie wiem czym mam to przykleić, padło na stary dobry Vicol i o dziwo się trzyma :)


Pomazałem wszystko czarnym primerem (wiem na zdjęciu za dużo teraz nie widać ale spokojnie będzie lepiej):


Jeszcze raz Vicol ale tym razem obleciałem wszystko piachem (takim do rybek do akwarium 6zł za 2kg):


Dałem jakieś bazowe kolory, cegły czerwone, mury szare podłogi brązowe (bo z desek)


Dodałem trochę kamieni. Ja do kamieni używam czegoś takiego (kupiłem w pepco za 5zł i starczy mi na wieczność):


Po dodaniu kamieni wyglądało to tak:



Pomazałem kamienie na czarno i ziemię na brązowo i dałem mocny drybrush na murach i cegłach:


Dałem washe na mury:


Pomyślałem, że będzie fajnie jak dodam błoto. bo kiedyś kupiłem takie z Vallejo a nigdy jeszcze nie użyłem a tutaj pasowało akurat. Aha i posypałem czym tam znalazłem i dałem takie roślinki które kupiłem a allegro za 3zł bodajże 30 sztuk. Zadziałało bardzo fajnie bo zielony dodał tu trochę życia.


Później pojechałem mury pigmentami od najjaśniejszych do najciemniejszych:




...i to w zasadzie koniec. Teraz tylko wystarczy ładnie zaprezentować :)




...i jeszcze tak na prawdę na koniec z figurkami:


Pewnie popełniłem dużo gaf i można to było zrobić dużo lepiej, ale bardzo się cieszę, że zdobyłem jakieś nowe doświadczenie. Dzięki Pietia za fajny temat :)

5 komentarzy:

  1. Hm,, zaintrygowałeś mnie tymi kamyczkami z pepco ;) A Makieta świetnie wyszła !

    OdpowiedzUsuń
  2. Efekt końcowy super. A to błocko jest bombowe! Mógłbyś podać jak to się dokładnie nazywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vallejo dark earth - http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=Vallejo+26218&search_scope=category-26958&bmatch=time-kpr-v4-col-1-2-0907

      Usuń
  3. Fajowo, że podzieliłeś się materiałowym know-how. Kamyczki z Pepco, allegrowe krzaczki i błoto Vallejo do wypróbowania! Dołączam się do pytania Maniexa :) Mur wyszedł ekstra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vallejo dark earth - http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=Vallejo+26218&search_scope=category-26958&bmatch=time-kpr-v4-col-1-2-0907

      Usuń

LinkWithin