środa, 15 czerwca 2016

Poradnik - Ceglana ściana... z pudełka po jajkach

Dzisiaj tak trochę nietypowo. Trafiłem w odmętach internetów na zdjęcie pokazujące jak w prosty sposób uzyskać efekt ceglanego muru. Wypróbowałem i moim zdaniem faktura daje radę, wiec wrzucam info jak takową wykonać.

Będziemy do tego potrzebowali pudełka po jajkach... no w zasadzie to tylko wieczka. Dokładnie czego takiego:



Następnie dzielimy sobie w/w wieczko na cegły (dla skali 28mm ja podzieliłem na prostokąty 10x5mm)


Tniemy (to niestety najbardziej żmudna cześć zabawy) Po wycięciu smarujemy powierzchnie której chcemy nadać ceglany patern (ja mam górną cześć domku z HDFu) i naklejamy cegły... o tak:


Wbrew pozorom bardzo szybko idzie. Trzeba zostawić szpary na spoiwo (tak jak na zdjęciu)


Czekamy aż klej wyschnie i malujemy cegły na czerwono (nie przejmujcie się za bardzo szparami pomiędzy. Ja użyłem farbki od P3 "Khador Red Base"


Następnie mocny drybrush tu i ówdzie pomarańczem i brązem (u mnie Vallejo Bright Orange i Vallejo Brown Sand) ważne żeby nie było jednolicie. Im nadziej się tutaj przyłożycie, tym lepszy będzie efekt :)


Następnie robimy mieszankę ze szpachli akrylowej (ja kupiłem taką w tubie) i farby koloru munduru wojskowego jak np. Vallejo - Russian Uniform WW2. Tak żeby spoiwo nie było zupełnie białe. No i nakładamy pomiędzy cegły.


Wygląda na czasochłonne, ale nie jest... aż tak. Ja używałem pędzelka 000 (niestety po użyciu nie będzie nadawał się już do malowania). Po wyschnięciu szpachli całość poleciałem Citadel  - Agrax Earthshade pół na pół rozcieńczonym z wodą.

Końcowy efekt:


Myślę, ze wygląda przyzwoicie :) Oczywiście im bardziej się postaracie, tym lepszy efekt osiągniecie. Powyższa ściana była zrobiona w ok 1h (wyłączając schnięcie kleju i szpachli)


Mam nadzieję, ze się podoba :)

15 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, akurat będę robił sobie domek do dioramy to spróbuje tego sposobu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł, muszę spróbować. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre! I z łatwo dostępnego materiału :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będzie na klocka pod figurkę do Umbry :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale fajne. sam to wymysliles czy jakis tutorial z sieci?

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny efekt przy niewielkim dość wysiłku. Dobre!

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezłe jaja - super wyszło, ta faktura wiele daje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo! Ciesze się, że tu trafiłam. Napewno skorzystam z poradnika :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Ściana prezentuje się super, a pomysł wybitny =)

    OdpowiedzUsuń
  10. Efekt końcowy naprawdę niezły.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin